Logopeda


Ewa Gago – Godziny pracy od 27 lutego 2017 r.:
poniedziałki 12.00 – 16.30
wtorki 12.00 – 17.00
środy 12.00 – 17.00
czwartki 12.00 – 17.00
piątki 11.30 – 17.00




    Opieka logopedyczna ma na celu:
  • diagnozowanie stanu mowy uczniów,
  • proponowanie i podejmowanie działań korygujących rozpoznane nieprawidłowości w zakresie komunikacji językowej,
  • profilaktykę i pokonywanie trudności w nabywaniu kompetencji językowych w mowie i piśmie,
  • doskonalenie mowy w zakresie wyrazistości artykulacyjnej, sprawności oddechowej, odpowiedniego i skutecznego posługiwania się akcentem, intonacją, iloczasem, tempem wypowiedzi, siłą i nośnością głosu, umiejętności precyzyjnego frazowania tekstu, kultury mowy i komunikacji,
  • rozwijanie zainteresowań związanych z kulturą żywego słowa oraz inspirowanie twórczej aktywności językowej.

Pomoc logopedyczna adresowana do uczniów organizowana jest w formie zajęć indywidualnych bądź grupowych realizujących założenia logopedii korekcyjnej lub artystycznej. Praca z dzieckiem oparta jest każdorazowo o zasadę terapii kompleksowej uwzględniającej jego osobowość a także przejawiane zdolności oraz trudności również i w innych, niż językowe, obszarach.

Logopedyczne wsparcie udzielane jest również w postaci porad i konsultacji. Logopeda współpracuje także z rodzicami, nauczycielami i specjalistami w zakresie ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych ukierunkowanych na dziecko. Współpraca ta zakłada włączenie wymienionych osób do realizacji działań stymulujących prawidłowy rozwój mowy dziecka i zaangażowanie w utrwalanie jego postępów. Dotyczy również wymiany informacji na temat tych metod pracy z dzieckiem, które zapewniają pozytywne oddziaływanie na jego całościowy rozwój.

    Proponowane są następujące formy pomocy logopedycznej:
  • zajęcia specjalistyczne z zakresu logopedii korekcyjnej (praca indywidualna lub grupowa),
  • zajęcia specjalistyczne z zakresu logopedii artystycznej (praca indywidualna lub grupowa),
  • terapia słuchu mownego - zajęcia grupowe (skierowane do uczniów klas zerowych i pierwszych szkoły podstawowej),
  • zajęcia doskonalące wyższe czynności słuchowe: Słucham i Rozumiem Czytam i Wiem – praca w grupach (uczniowie klas drugich szkoły podstawowej),
  • porady i konsultacje (dla uczniów, rodziców, nauczycieli, specjalistów).