Aktualności

16.06.2011

„Zielona szkoła” klasy 3a gimnazjum: Czechy i Austria

Rankiem 30 maja 2011 r., z niewielkim opóźnieniem, wyjechaliśmy z Warszawy. Opiekę nad nami sprawowały p. Lidia Łukasiewicz i p. Urszula Sobecka-Szuszkiewicz.

Pierwszą i drugą noc spędziliśmy w Hotelu Krystal w Hodoninie, natomiast trzecią i czwartą - w Bykowicach w pensjonacie U Trivolu. Wszystkie noclegi były w Czechach.

31 maja (wtorek) pojechaliśmy autokarem do Wiednia. Zwiedzaliśmy tam dwa piękne pałace - Hofburg (pałac zimowy) i Shonbrunn (pałac letni), w których mieszkał cesarz Franciszek Józef. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem urządzonych z przepychem wnętrz. Po zwiedzeniu pałacu Shonbrunn udaliśmy się do pięknego przypałacowego ogrodu. Podziwialiśmy ogród różany. Na wzgórzu znajdował się taras widokowy, z którego mogliśmy podziwiać panoramę Wiednia.

We środę również spędzaliśmy czas w Wiedniu. Byliśmy na wzgórzu Kahlenberg, skąd Jan III Sobieski poprowadził swe wojska, by odbić miasto z rąk Turków. Ze wzgórza roztaczał się piękny widok na Wiedeń. Następnie zwiedzaliśmy starówkę wiedeńską oraz Katedrę św. Szczepana. Zrobiła na nas ogromne wrażenie: to niezwykle wysoka, strzelista, gotycka budowla. Każdy, nawet najmniejszy, szczegół został wykonany ze starannością i dokładnością. Po nacieszeniu oczu widokiem katedry mieliśmy czas wolny. Następnie oglądaliśmy słynny wiedeński dom Friedensreicha Hunderwassera: kolorowy, wręcz bajkowy, budynek z krzywymi ścianami, licznymi balkonami i tarasami oraz drzewami i krzewami na dachach. Następnie pojechaliśmy do słynnego wiedeńskiego wesołego miasteczka (Prater), gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Na nocleg do Bykowic wróciliśmy dopiero ok. 22.00.

We czwartek zwiedzaliśmy czeskie jaskinie. Zapadnie nam w pamięć Jaskinia Katerinske, w której mogliśmy oglądać różne formy skalne. Uroku dodawały jej liczne stalaktyty, stalagmity i stalagnaty. Braliśmy też udział w podziemnym spływie łodzią i widzieliśmy zapierającą dech w piersiach przepaść Macocha. Później udaliśmy się na spacer ścieżką edukacyjną.

W piątek nadszedł czas wyjazdu z Czech. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Kromeriżu, gdzie zwiedziliśmy barokowy Pałac Biskupi znajdujący się na liście UNESCO.

Do Warszawy przyjechaliśmy ok. 22.15, bardzo zadowoleni z wycieczki do Austrii i Czech. Ta „zielona szkoła” na długo pozostanie w naszej pamięci. Chciałoby się tam pojechać jeszcze raz!