Aktualności

13.05 - 16.05.2009

Sprawozdanie z wyjazdu na Zieloną Szkołę klasy Ia i Ib Gimnazjum Kolegium Zakonu PIjarów

Zgodnie z tradycją Szkół Pijarskich w Warszawie, w dniach 13 - 16 maja 2009 r., tak jak wszyscy uczniowie naszego gimnazjum, my pierwszoklasiści, wraz z wychowawczyniami- p. Lidią Łukasiewicz i p. Renatą Ciołek oraz p. psycholog, Iwoną Respond- Zakrzewską, wyjechaliśmy na Zieloną Szkołę w Góry Świętokrzyskie.

W środę tj. 13 maja o godz. 8.30 spotkaliśmy się przed szkołą, gdzie już czekał na nas podstawiony autokar, którym mieliśmy udać się w naszą podróż. Po wspólnej modlitwie z o. Dyrektorem odjechaliśmy w kierunku Bodzentyna. Na pożegnanie machaliśmy z autokaru do odprowadzających nas rodziców.

Ok. godz.14 dotarliśmy na miejsce. Zakwaterowani zostaliśmy w dwóch gospodarstwach agroturystycznych. Rozpakowaliśmy się i zjedliśmy pyszny obiad. Po południu zwiedzaliśmy Bodzentyn i najbliższą okolicę. Dotarliśmy do rynku, następnie byliśmy w zagrodzie Czernikiewiczów - muzeum przestawiającym wiejskie podwórko sprzed kilkuset lat. Jest ono przykładem architektury małych miasteczek rolniczych, które w przeszłości licznie występowały na terenach Kielecczyzny. Zwiedzaliśmy też kościół Św.Ducha oraz ruiny średniowiecznego zamku.

Po zapoznaniu się z historią najbliższej okolicy wróciliśmy na kolację. Wieczór spędziliśmy na grach i zabawach w gospodarstwie.

W czwartek po śniadaniu otrzymaliśmy prowiant na całodniową wycieczkę.

Tego dnia zwiedzaliśmy kościół, gdzie znajdują się bardzo oryginalne stacje drogi krzyżowej. Wywarły one na nas ogromne wrażenie. Potem byliśmy w Kopalni Krzemienia Pasiatego w Krzemionkach Opatowskich. Następnie dotarliśmy do Parku Jurajskiego w Bałtowie, gdzie mogliśmy nie tylko dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy dotyczących okresów geologicznych, ale również obejrzeć wystawione modele dinozaurów. Należy zauważyć, że okazy gadów zostały wykonane z ogromną dbałością o ich naturalny wygląd. Do domu wróciliśmy na obiadokolację, po której był czas wolny wykorzystany przez nas głównie na grę w piłkę, badmintona, koszykówkę, a także rozmowy w pokojach.

Piątek był dniem bogatym w atrakcje. Wyprawę zaczęliśmy od miejscowości Św. Katarzyna położonej u podnóża Góry Łysicy. Zwiedziliśmy tam klasztor. Następnie weszliśmy czerwonym szlakiem na Łysicę. Jest to najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich, znajdujący się na obszarze Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Po drodze zobaczyliśmy źródełko św. Franciszka oraz kapliczkę. Dowiedzieliśmy się, że woda ze źródełka ma właściwości lecznicze, w kapliczce zaś znajduje się oryginalny podpis Stefana Żeromskiego. Po zejściu z Łysicy zwiedzaliśmy Muzeum Skamieniałości i Minerałów, gdzie mogliśmy obejrzeć minerały i skamieniałości z całego świata. Następnie pojechaliśmy do Kielc. Tam zwiedziliśmy amfiteatr, rynek główny oraz zamek. Przejeżdżaliśmy obok stadionu piłkarskiego. Zwiedziliśmy też rezerwat przyrody nieożywionej - "Kadzielnia".

Po kolacji czekała na nas niespodzianka - ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Sobota była ostatnim dniem naszego wspólnego wyjazdu. Po śniadaniu uporządkowaliśmy pokoje, spakowaliśmy bagaże i po otrzymaniu prowiantu udaliśmy się w drogę powrotną do Warszawy. Po drodze byliśmy jeszcze w Chęcinach, gdzie oglądaliśmy ruiny zamku królewskiego. Następnie zwiedziliśmy Jaskinię Raj, która jest jedną z największych atrakcji turystycznych Gór Świętokrzyskich i jednocześnie jedną z najpiękniejszych jaskiń w Polsce.

Od godziny 15- stej podróżowaliśmy do Warszawy. Dojechaliśmy ok. godz.19.00. Przy szkole czekali na nas rodzice. Wprawdzie nasze miasto powitało nas strugami deszczu, jednak humory wszystkim dopisywał. Byliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. Nasza Zielona Szkoła była bardzo udana. Poznaliśmy wiele nowych i ciekawych miejsc, a wspólnie spędzony czas pozwolił nam się lepiej poznać i odpocząć. Z niecierpliwością czekamy na następną Zieloną Szkołę - mam nadzieję z naszym udziałem.