Aktualności

08.06.2008

Wycieczka III klasy gimnazjum do Londynu

W dn. 5 - 8 czerwca pod opieką O. Dyrektora, p. Lidii Łukasiewicz i p. Małgorzaty Smolińskiej odbyliśmy samolotową wycieczkę do Londynu.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Galerię Figur Woskowych Madame Tussauds, gdzie mogliśmy podziwiać podobizny znanych osobistości. Najlepszą atrakcją była przejażdżka małymi londyńskimi taksóweczkami, gdzie przedstawiono nam historię Wielkiej Brytanii oraz spacer w tunelu horroru. Potem udaliśmy się na lunch, a następnie zwiedziliśmy Galerię Narodową. Zobaczyliśmy tam dzieła najlepszych malarzy wszechczasów takich jak: Leonardo da Vinci, Michał Anioł, Rembrant, Velazquez, Monet , Caravaggio i Van Gogh. Po tej atrakcji wybraliśmy się na spacer alejkami Hyde Parku. Byliśmy też przed Palace Buckingham i na Trafalgar Square.

Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Westnimster Abbey - byłego Zakonu Cystersów, gdzie znajduje się obecnie Kościół Anglikański. Pani przewodniczka opowiedziała o odbywających się tu ważnych uroczystościach państwowych, zobaczyliśmy groby znanych ludzi i inne miejsca godne uwagi. Kolejny miejscem zwiedzania była Katedra Św. Pawła. Na szczycie katedry podziwialiśmy panoramę Londynu i Tamizę. Tego dnia jeszcze zwiedzaliśmy Zamek Tower of London z insygniami królewskimi, machinami tortur i skarbcem. Na koniec przeszliśmy się słynnym londyńskim mostem nad Tamizą - Tower Bridge.

Trzeciego dnia zwiedziliśmy dwa muzea - British Museum i Muzeum Historii Naturalnej. W pierwszym zachwyciły nas egipskie mumie i słynny kamień zwany Rozetą, a w drugim szkielety dinozaurów, okazy zwierząt z grupy ssaków, ptaków, owadów i innych bezkręgowców. Można też było wiele dowiedzieć się z dziedziny geografii, astronomii. Przeżywaliśmy też symulowane trzęsienie Ziemi w Japonii.

Spacerowaliśmy też przy słynnym London Eye i Big Benie oraz Parlamencie. Na ulicy Downing Street zobaczyliśmy siedzibę premiera Wielkiej Brytanii. Wieczorem uczestniczyliśmy we mszy świętej w Kościele Katolickim.

W dniu wyjazdu zrobiliśmy pamiątkowe zakupy na Oxford Street i udaliśmy się na lotnisko. Do Warszawy wróciliśmy w nocy. Pomimo zmęczenia wyjazd był bardzo udany, wiele wrażeń na długo pozostanie w naszej pamięci.